Forum cybernetyczne Strona Główna Forum cybernetyczne
http://autonom.edu.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Cybernetyka i teologia
Autor Wiadomość
Leszek Rydzak

Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 10:11 pm   Cybernetyka i teologia

Jestem początkującym fanem prof. M. Mazura. Może się więc wygłupiam, ale zdobywanie wiedzy polega na robieniu z siebie głupka i zadawaniu głupkowatych pytań. Więc pytam... Oglądałem kiedyś videoklip z jakiejś prelekcji, zdaje się Pana Kosseckiego na temat cybernetycznej wizji Trójcy Świętej. Były to fragmenty, z których mało zrozumiałem, a mam wrażenie (na razie nie poparte niczym), że system: dwa zbiory elementów (Bóg Ojciec i Jezus Chrystus) i jedna relacja (Duch Św.) jest BOSKI (sprzężenie zwrotne). Wszystko, co jest tak zbudowane, to boskie dzieło. Please, jakbyście mieli jakieś materiały na temat Cybernetyki Teologii, albo coś w tym stylu, to odezwijcie się.
 
 
W.D.

Dynamizm charakteru: statyzm (odcień egzodynamiczny)
Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 4:05 pm   

Dwa zbiory elementów (i zachodzących między nimi relacji) czyli dwa systemy oraz jedna relacja (oddziaływanie) między tymi dwoma systemami? Pierwszy system oddziałuje na drugi, a drugi na pierwszy nie? Sprzężenie proste?
W czasach kiedy "pojęcie władzy było (...) traktowane jako coś nie podlegającego kwestionowaniu (władza pochodzi od Boga) (...)", ten rodzaj sprzężenia mógłbyć uważany za "boski" ideał (choć nieosiągalny), do którego dążyli tyrani - władca wydawał rozkaz, niewolnik go wykonywał.